جهاد نکاح در سوریه ادامه دارد

 
فتوای جهاد نکاح در سوریه با استقبال دختران تونسی روبرو شده است به طوری که یکی از رهبران جنبش ندای تونس اعزام دختران این کشور را به سوریه لکه ننگی برای کشورش توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، فتوای مبلغ عربستانی در خصوص "جهاد نکاح" در سوریه همچنان با اقبال برخی افراد در کشورهای عربی به ویژه تونس روبرو است.

گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که تعدادی از دختران تونسی از طریق شبکه‌های به وجود آمده به سوریه سفر می‌کنند تا با برآوردن نیازهای جنسی نیروهای تروریستی در این کشور جهاد نکاح را انجام دهند.

البته گفته می‌شود که برخی از این افراد برای به دست آوردن پول به سوریه سفر می‌کنند.

خانواده‌های تونسی از ربوده شدن دختران جوانشان و فرستادن آنها به سوریه خبر داده بودند به طوری که دادستان کل تونس مجبور شد تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کند.

در اولین اعتراف یک مسئول رسمی در تونس عثمان بطیخ، مفتی تونس اعلام کرده بود که دختران این کشور برای شرکت در جهاد نکاح به سوریه سفر می‌کنند.

ابوزید التونسی، یکی از شهروندان تونس که برای مبارزه علیه نظام سوریه به این کشور سفر کرده بود در گفتگو با تلویزیون تونس اعلام کرد که حدود 3 هزار و 500 نیروی تونسی در سوریه علیه نظام بشار اسد مبارزه می‌کنند و در این میان 13 دختر تونسی نیز برای مشارکت در جهاد نکاح حضور دارند.

رسانه‌های تونس خبری مخابره کردند که در آن یکی از شهروندان این کشور تلاش می‌کرد تا خواهر خود را برای مشارکت در جهاد نکاح به سوریه اعزام کند و یک جوان تونسی با نام ابوحمزه همسر خود را طلاق داد تا بتواند بعد از سفر به سوریه به تروریست‌های این کشور خدمت‌رسانی کند!

سلمی اللومی، یکی از رهبران حزب جنبش ندای تونس عنوان داشت که ارسال دختران تونسی به سوریه لکه ننگی برای این کشور به شمار می‌آید.

عوامل جهاد نکاح اعتراف کردند

 

تسنیم نوشت:

عوامل جهاد نکاح تونسی از دست داشتن سیاستمداران و ائمه مساجد و شیوخ این کشور در اعزام آنها به سوریه خبر می‌دهند.
روزنامه «الشروق» تونس در شماره امروز خود در گزارشی به مصایب و فجایع خانواده‌های تونسی پرداخت که دختران آنها تحت عنوان «جهاد نکاح» راهی سوریه شده بودند.
این روزنامه در گزارش خود نوشته است که تمام این دختران و زنان تونسی باردار به خانه‌های خود بازگشته‌اند، بدون اینکه بدانند از چه کسی باردار شده‌اند و خانه‌های این افراد هم اکنون به خانه‌های مصیبت‌ زده‌ها بیش از هر چیز دیگری شبیه است.
این روزنامه در ادامه افزوده است که یک منبع امنیتی تونسی در این خصوص اعلام کرد، تعداد این زنانی که به تونس بازگشته‌اند به بیش از 100 نفر می‌رسد و اغلب آنها از مناطق محروم هستند که سطح تحصیلی آنها به سیکل هم نمی‌رسد.
الشروق در ادامه نوشته است: فقر، فریب‌ها و وعده‌های مالی، ناآگاهی از جمله مهمترین دلایل اقدام این زنان و دختران در پیوستن به جهاد نکاح و اعزام به سوریه هستند.
همچنین این روزنامه افشا کرد که برخی از سیاستمداران تونسی در این جنایت دست دارند و انتظار می‌رود، ظرف روزهای آینده بازجویی و تحقیق از آنها در این قضیه آغاز شود.
الشروق افزود: یکی از زنان بازگشته از جهاد نکاح در سوریه شکوائیه‌ای علیه یکی از سیاستمداران به دادگاه تونس درباره دست داشتن وی در این قضیه تقدیم و وی را به قانع کردن و فریب دادن دختران و زنان تونسی به اعزام به سوریه متهم کرده است.
الشروق در ادامه همچنین تاکید کرده است که علاوه بر سیاستمداران تونسی، شماری از مشایخ این کشور نیز در این قضیه دست دارند، به ویژه مشایخی که در صدور فتوای جهاد نکاح دست داشته‌اند.

گزارش کانترپانچ از زنا به نام جهاد؛

افشاگری یک جهادگر نکاح درباره رسوایی تروریست‌ها

این زن دمشقی (با نام مستعار لینا) لباسی معمولی به تن داشته، پالتویی بلند پوشیده بوده و موهای سر وی کاملاً پوشیده بود. وی زنی مطلقه، دارای تقریباً 40 سال سن است که سه فرزند دارد و حقوق کافی برای تأمین معیشت خانواده‌اش نداشته است تا اینکه مردی تقریباً هم‌سن وی به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد.

 

بعد از حمله جهانی به سوریه از سوی کشورها و جریان‌های مختلف و با وجود رویکردهای متفاوت مبارزان طبیعی بود که این قدرت‌ها از ابزارهای مختلف اعم از قتل و فتواهای جنجال برانگیز استفاد کنند. یکی از نمونه‌های آن فتوای جهاد نکاح با عنوان «زن و انقلاب سوریه» استفاده کنند.

مجله "کانتر پانچ" شرح حال یکی از زنان سوری که قربانی فتوای جهاد نکاح شده را بیان کرده است. این مجله در ابتدا به توصیف حال این زن قبل از پذیرش انجام مصاحبه پرداخته و گفته است که وی با اکراه و به شرط آنکه این مصاحبه باید در مکانی عمومی صورت گیرد، انجام مصاحبه را قبول کرده است.

در این مجله آمده است که این زن دمشقی (با نام مستعار لینا) لباسی معمولی به تن داشته، پالتویی بلند پوشیده بوده و موهای سر وی کاملاً پوشیده بود. وی زنی مطلقه، دارای تقریباً 40 سال سن است که سه فرزند دارد و حقوق کافی برای تأمین معیشت خانواده‌اش نداشته است تا اینکه مردی تقریباً هم‌سن وی به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد. لینا به امید آنکه این ازدواج باعث بهبود شرایط زندگی‌اش شود، پیشنهاد وی را می‌پذیرد. این فرد از اهالی عین تروما در حومه شرقی دمشق بوده که تحت سیطره تروریست‌های وهابی افراطی قرار دارد.

 لینا با ورود به محل زندگی شوهر جدید احساس می‌کند که در شهر ارواح وارد شده است. چرا که در آنجا از آب و برق و آبادانی خبری نبود. وی در آنجا با مردانی برخورد کرد که گویا سوری نیستند. این افراد سر خود را پوشانده بودند، ساطور، چاقو و زنجیر به دست و لباسهای افغانی به تن داشتند. وی همچنین در آنجا خودروهایی بدون پلاک دولتی و آمبولانس‌هایی متعلق به یکی از بیمارستان‌های منطقه مشاهده کرد که معلوم بود آن را به سرقت برده‌اند. لینا در آنجا احساس ‌کرد که وی بر خلاف زنانی که سرا پا پوشیده‌اند و دستان آنان نیز پوشیده است، لباسی بد حجاب بر تن دارد. لینا در عین تروما در پی گفت‌وگو با شوهرش در ایمان و اعتقادات خود تجدیدنظر می کند. وی فکر می‌کرد که اسلام در همین پوشش و ایمان فعلی خلاصه می‌شود اما در اثنای گفت‌وگو با شوهرش درمی‌یابد که وی اسلامی نامفهوم، تیره و منحرف ارائه کرده است.

 


شوهر لینا به وی می‌گوید که شیوخ ساکن این شهرک از اهالی منطقه خواسته‌اند که به جهاد بپردازند. وی می‌گوید جهاد دارای چند بعد است. گاهی جهاد با سلاح و مال است و گاهی نیز در صورت نیاز جهاد با نکاح است. شوهر لینا می‌گوید: در این جهاد فرد می‌تواند با تمامی بیوه‌زنانی که شوهران خود را در نبردها از دست داده‌اند، ازدواج کند! در جهاد نکاح، مرد می تواند با چهار زن ازدواج کند و بعد از اندک زمانی آنها را طلاق دهد تا دیگری با آنان ازدواج کند. همچنین زن مطلقه باید با بیش از چند مرد ازدواج کند و این فرایند باید مدام تکرار شود!

 


لینا پس از شنیدن گفته های شوهرش، از  زمان "عِده" سؤال می‌کند. این زمان حدود چهار ماه است که در طی این مدت، زن بیوه و مطلقه به دلیل اینکه احتمال دارد از شوهر پیشینش باردار باشد، نمی‌تواند با مرد دیگری ازدواج کند. شوهرش در پاسخ وی با تندی گفت: «مفتی ما در این زمینه فتوا داده است!»

در عین‌تروما، لینا توانست جواب یک سؤال را برای ما مشخص کند و آن اینکه تمامی اهالی این منطقه وابسته به گروه‌های مسلح مخالف نظام سوریه هستند چرا که تمامی خانواده‌ها و حامیان آنها و همه ساکنان آنجا فرار کرده‌اند. به خاطر ترس از کاهش ساکنان، حفظ بافت جمعیتی این منطقه از طریق نگه‌داشت ساکنان باقیمانده ضرورت دارد. تبدیل عین‌تروما به نقطه‌ای حیاتی به گونه‌ای که مردان به آسانی و به شکل مجانی از زنان بهره جویند و نیز شرعی جلوه‌دادن این قضیه، یکی از راه‌های حفظ ساکنان است.

یک ماه بعد از ازدواج لبنا، شوهرش تصمیم گرفت با یافتن یک زن بیوه جوان دیگر بر پایبندی به تعهد خود نسبت به "جهاد نکاح" پایدار بماند. لینا تنها یک روز قبل از ازدواج‌شان به گفت‌وگوی تلفنی شوهرش با زن دیگری پی برد. در این گفت‌وگو تنها شرط زن جدید این بود که «شوهر، توانایی ادامه حضور در "نبرد" و "بستر" را داشته باشد»!

 


لینا دریافت که این نوع جهاد بر پایه نیازهای جنسی و تمایلاتی فراتر از آن است، از این رو نتوانست این نوع زندگی را تحمل کند، چرا که مبانی جدید اسلامی شوهرش که بر روی وی پیاده می‌شد او را به نابودی می کشاند. شوهر لینا با حرام  و گناه دانستن سیگار کشیدن، او را از این عمل بازداشته بود. این در حالی بود که وی به لینا می‌گفت یک بار نزدیک بوده یک سرباز سوری را برباید، ولی بخت با وی یار بوده و او توانسته فرار کند. لینا پس از شنیدن این جمله از شوهرش می‌پرسد چرا کشیدن سیگار حرام است، ولی ربودن یک سرباز به جرم خدمت به ارتش حلال است؟ شوهرش می‌گوید: «هر یک از عناصر ارتش سوریه و نیروهای وابسته به بشار یا حزب‌الله گناهکار هستند و پنهانی با اسرائیل در ارتباطند.»

تجربه ازدواج لینا صدمه زیادی بر وی وارد کرد و وی تنها دو ماه بعد ازدواج از شوهرش جدا شد.

لینا یکی از هزاران زن عرب است که بر پایه فتاوای تازه‌صادرشده مفتیان وهابی درباره جنگ در سوریه، برای ارائه خدمات جنسی به تروریست‌های سلفی، به سوریه رفته و می‌روند و این روند هر روز در حال تشدید است.

جهاد نکاح زنان چچنی در سوریه

 

حضور گروه های مسلح تکفیری بیگانه در سوریه که به کشتار مردم و حمله به نیروهای نظامی سوریه مبادرت می کنند، دیگر به امری عادی تبدیل شده ، اما هر از گاهی خبرهای عجیبی همچون عزیمت زنان خارجی از مناطقی مشخص به سوریه تحت عناوینی چون جهاد نکاح به گوش می رسد که تعجب بسیاری از محافل را در پی داشته است.


به گزارش شبکه العالم؛ حضور چچنی ها و غیر چچنی ها در سوریه امری بدیهی است، اما مسئله جدید در این میان حضور "زنان جنگجوی چچنی" است که از کوهستان های روسیه، تحت لوای القاعده به سوریه آمده اند تا در چارچوب فتوای القاعده برای جهاد علیه نظام سوریه به "برادران"(!) خود کمک کنند.
 
به گفته یک منبع آگاه از مسائل پشت پرده گروه های تروریستی، مسئله نیاز جنسی در واقع بخش پنهان مقوله "جهاد" سازمان تروریستی القاعده در سوریه است و این سازمان تلاش می کند تمام "اسباب راحتی" تروریست های خود را فراهم کند، زیرا عقیده دارد که این افراد برای ادامه اقدامات مسلحانه و ماندن در عرصه نبرد، باید آرامش روحی و روانی داشته باشند(!)
 
براساس اخبار منتشر شده از پایگاه خبری "الحدث نیوز" ارتش سوریه طی عملیاتی توانسته است سه زن چچنی شرکت کننده در جنگ سوریه را در حمص بازداشت کند.
 
یک منبع نظامی سوریه در این خصوص گفت: نتیجه تحقیقات به عمل آمده بیانگر آن است که این زنان چچنی، تک تیراندازان حرفه ای بوده اند که در کنار گروهی تروریستی در الخالدیه فعالیت داشته اند و ده ها سرباز سوریه را هدف قرار داده اند؛ آنها در داخل ساختمان هایی پنهان شده بودند که شناسایی آن از سوی ارتش کار دشواری بود.
 
اما نیروهای ارتش سوریه در نهایت طی عملیاتی توانستند مکان اختفای این زنان را شناسایی و 9 تک تیر انداز چچنی از جمله چهار دختر را به هلاکت برسانند و سه تن از آنها را دستگیر کنند.
 
این منبع در گفت وگو با سایت خبری "الحدث نیوز" اظهار داشت: این دختران در بازجویی ها اعتراف کرده اند که به عنوان تک تیر انداز در کنار گروه موسم به (عسکر طیبه) فعالیت کرده اند و توانسته اند چند سرباز سوری را هدف قرار دهند.
 
دختران بازداشت شده چچنی که 27 تا 34 ساله هستند و نشانه های "روسی" آنها کاملا آشکار است، در اعترافات خود خاطرنشان کرده اند که علاوه بر شرکت در اقدامات نظامی، به فتوای جهاد نکاح نیز عمل کرده اند تا نیاز "برادران مجاهد" خود را برآورده سازند!
 
این منبع نظامی سوری گفت: اعترافات دختران چچنی نکات مهمی را درباره سرکرده های گروه های مسلح خارجی که با نام القاعده و گروه موسوم به "مهاجرین و انصار" در سوریه فعالیت می کنند، فاش و مشخص کرده است که 60 درصد اعضای این گروه چچنی هستند.
 
زنان بازداشت شده چچنی در اعترافات خود، از وجود زنان و مردان "جهادی" سایر جمهوری های روسیه که برای شرکت در اقدامات مسلحانه به سوریه آمده اند، پرده برداشتند.
 
خاطرنشان می شود که زنان چچنی بازداشت شده از طریق سفارت مسکو در دمشق، تحویل مقامات روس می شوند تا به وضعیت آنها رسیدگی گردد.

تقدیم زن شیخ وهابی برای جهاد نکاح

یکی از شیوخ عربستان در توئیتر اطلاعیه ای برای فرستادن همسرش برای جهاد نکاح در سوریه منتشر کرد که بازتاب متفاوتی میان کاربران داشت و برخی با بستن نام کاربری این شیخ سعودی در شبکه اجتماعی، اقدام او را سخیف و به دور از مردانگی توصیف کردند.

 

یکی از شیوخ مطرح عربستانی، در صفحه شخصی خود در توئیتر به طور رسمی اعلام کرد: حاضر است برای حمایت از مجاهدین( تروریست ها) که ضد بشار اسد می جنگند، همسر خود را برای جهاد نکاح به سوریه بفرستد.

 


انتشار این اطلاعیه در محیط مجازی بازتاب متفاوتی میان کاربران داشت.

 


برخی با به اشتراک گذاشتن آن، از اقدام این شیخ سعودی حمایت کرده و سایرین را نیز به این امر دعوت کردند. آنها در طرفداری از این شیخ اعلام کردند، مجاهدینی که ضد رژیم بشار در حال جنگ هستند، نیازمند حمایت همه جانبه هستند.

 

برخی دیگر با بستن نام کاربری این شیخ سعودی در شبکه اجتماعی ، اقدام او را سخیف و به دور از مردانگی توصیف کردند. مخالفان با تکیه به آیات و احادیث دین، موضوع "جهاد نکاح" را جعلی دانستند و از مسلمانان خواستند، نسبت به توطئه وهابی ها برای منحرف کردن دین هشیار باشند.

 


فتوای جهاد نکاح توسط وهابی های سعودی یکی از بدترین فتواهایی است که به نام دین صادر شده است و می توان آن را از انحرافی ترین گفته های وهابیت قلمداد کرد.

فتوای «جهاد نکاح» مخالفان اسد با محارم

 
ناصر العمر، شیخ وهابی فتوای جهاد نکاح تروریست های سوری با خواهران خود را صادر کرد. او افزود، برخی افراد امروز انتقادات شدیدی به فتواهایی درباره "جهاد نکاح" صادر شده دارند، اما چرا درباره قتل زنان و کودکان بی گناه سوری حرفی نمی زنند.

 شیخ وهابی در سخنرانی خود در شبکه ماهواره ای وصال که نزدیک به گروه های تکفیری تندرو در سوریه است، از انتقادات وارده به فتوای "جهاد نکاح" گله کرد!

وی گفت ،  برخی افراد انتقادات شدیدی را به فتواهایی دارند که به برادران مجاهد اجازه جهاد نکاح می دهد، اما جالب است که کسی کشتار صورت گرفته توسط سوریه را به یاد نمی آورد و از آن گله ای نمی کند.

وی ایران و سوریه را به جنایات اخیر در سوریه متهم کرد و گفت که این دو کشور در تلاش برای تشکیل و پر رنگ کردن هلال شیعی هستند و تمایلی ندارند که سنی ها در منطقه نقشی را ایفا کنند.  

سایت مسلمانان جهان نوشت: "ناصر العمر" در سخنان خود اظهار داشت که مجاهدین در سوریه می توانند در غیاب زنان مجاهد نامحرم با محارم خود ازدواج کنند. او اعلام کرد اگر دسترسی به نامحرم آسان نباشد، مجاهدین می توانند با محارم و خواهران خود "عقد نکاح" داشته باشند.

لازم به ذکر است که این شیخ وهابی نخستین بار نیست که چنین فتوای جنجالی را بیان می کند. پیش از این او از اسارت زنان شیعی و توزیع آنها بین مجاهدین سخن گفته بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا